13/2/08

COM SON ELS OFICIS ARA

Descripció d'un dia de treball del...
... PESCADOR
El meu pare es desperta a les 5:30 del mati. A casa esmorza un cafè amb llet.
Al moll es troba amb Miguelet, Josep, Cassiano...
Arriben al mig del mar i tiren el bou.
A mitat mati mengen un bocadillo o peix. Llimpien la barca. I porten arrastrant el bou duran 2 o 3 hores.
Aixequen el bou i treuen el peix. Tiren el peix el renten i l'arreglen,quan acaben de arreglar el peix dinen. Després de dinar descansen i tornen a recollir el bou.
Vana casa i arreglen el peix per portar-lo a la llotja.
Després tornen al moll i porten el peix a la llotja.
M.Carme Reverte Tarragona. 3r C


Un dia de treball de la ...
...SECRETARIA
La meva treballa de secretaria però a vegades sembla a la peixateria ,vella de l’avinguda Catalunya, i allà treballa a l’oficina . ve a dinar a la 1 i de tarda a les 9,sempre em porta peix fresc. A la oficina també esta la “jefa” però és el seu germà gran el cap.
Els seu companys de feina son molt simpàtics es diuen: Sisco, Paül i Francisco. La meua mare porta els comptes, si han pagat o no , també si a les càmares està tot bé, ho controla tot fins i tot si al taller dels camions falten peces, si el peix s’ha fet malbé... És la millor mare del món!
Meritxell Mas Fernàndez 3rc


Descripció d´un dia de treball de la mare ...
...Treball a l' IRTA a cultius marins
La meva mare s´aixeca a les 7:30 i ho prepara tot.
Després ens aixequem el meu germà i jo , anem a l´ escola.
Llavors ella va a treballar , fitxà , diu hola a tothom i se´n va al laboratori . Al laboratori conta rotifer ,el rotiferes el menjar d´un altre tipus de peix.
També fa molts anys que treballa allí .
Alba Navarro Monllaó. 3rC

Un dia al treball de ....
....CAMBRERA
Fer de cambrera és que tens que servir a la gent a un bar però no sols això. Hi ha més coses com fer vidre, servir i parar taules, i sempre hi ha algú a la barra. Porten un vestit adequat, no porten roba de carrer , perquè si s’embruten i després han de sortir a alguna festa no podrien anar.
Comença a treballar a les onze i acaba a les vuit o les nou. Allí es troba amb els seus companys i amb el seu cap.
No treballa cada dia , només els caps de setmana.
Aleix Samper Colomo 3rC


Un dia al treball de ....
....L'AGRICULTOR
El meu pare té una màquina molt gran , treballa ell i 3 homes més. Treballa a Deltebre d’agricultor. El magatzem està al polígon industrial, el nom és Agro serveis, la web és agroserveis.cat .Té dos tractors , davant està la deixalleria. Venen botes per anar per l’arròs, ulleres per soldar, cascs per l’obra, jaquetes , jerseis...Les eines que usen són aixades, motocultors, etc.
Quan va a treballar va amb cotxe a les set del matí i allí es troba amb el seu cap que es diu Alejandro i amb més companys, tres o quatre.
Quan tenen feina un es queda a la botiga i els altres van a ruixar als camps.
Torna a casa a les nou, però quasi sempre ve a dinar.
Joan Masia Gras 3c

4 comentaris:

Anònim ha dit...

LA FEINA DEL MEU PARE

El meu pare treballa a l'Ajuntament.
La seva feina es d'inspector d'obres i via publica i consisteix en vigilar els desperfectes que puguin fer les diferents obres i excavacions al mobiliari urba (voreres, arbres, clots, forats, etc, etc.)
El meu pare fa fotos als desperfectes de la via urbana, fa els informes i intenta que els que han fet els danys els reparin.

Andrea Sancho Sancho 3r A

Anònim ha dit...

LA FEINA DEL MEU PARE

El meu pare s'aixeca entre les 6.30 i les 7. La seva feina es mirar les obres, desperfectes i les fa fotos i parla amb el cap d'obres i els multa si estan malament.
La seva oficina esta a l'Ajuntament i alli a l'ordinador guarda les fotos dels desperfectes. A casa torna molt tard per dinar i per a dormir es gita a les 11. El dissabte i el diumenge no treballa.

Andrea Sancho Sancho 3r A

Anònim ha dit...

El meu pare treballa de salinero ,la seva feina es de la sal .
S'aixeca a les 6'00 del matí .Se'n va i va a pendre un café i agafa el cotx i se'n va a les salines.I torna a les 06'15de
les salines . Dina a les salines esta a la oficina a mirant la grua de la montanya de sal . Al'estiu es la salinada hi ha un munt de tractors. Despres de la salinada venen camions a carregar.

Anònim ha dit...

El meu pare treballa de celador se'n va per la nit i torna pel mati. Duran el dia ajuda al metge, agafa el tel�fon, truca l'ambul�ncia i s'encarrega dels ordinadors quan ve alg� crida al metge.