14/2/08

Jugant a l'Arenal.


M’ha fet molta gràcia llegir els vostres escrits sobre els oficis, en especial saber que les dones treballen de ‘científic’. Al meu temps això només ho feien els homes. I l’agricultura! Com ha canviat l’ofici de ‘pagès’! Quan era menut, els segadors de l’arròs venien de terres llunyanes i treballaven deu i dotze hores diàries, fins i tot en diumenge. Mon pare era pagès i tot això ho sé molt bé.
Jo soc un dels xiquets de la foto, el que va de blanc. Estic amb els meus amics Ximo i Pere, jugant a la platja de l’Arenal. Darrera les cases que veieu estan els carrers Sant Rafel i Sant Roc. Suposo que les barques encara amarren a l’Arenal, no?
Recordo el que m’emocionava veure l’arribada de les barques, de tornada de la pesca, voltant la punta de la Banya, a la posta de sol. Es veien les veles, il·luminades, entrant a poc a poc a la badia, seguides per vols de gavines. A la nit se sentien els corns de les barques retardades, anunciant l’arribada. Els mariners s’aixecaven de nit i tornaven de nit, a penes coneixien festes i cobraven jornals de miseria, i sempre amb el perill que els atrapés el temporal i se n’anessin tota a fer punyetes.
Pel que meu dit, avui els mariners surten de dia, arriben als llocs de pesca més aviat, pesquen més i, per tant, guanyen més; els diumenges descansen i celebren les festes, i si ve una tempesta, amb els motors d’avui no han de témer res. No, no és pot compararar amb la vida d’ahir. Tiano.